weekend in Petaluma

14 oktober 2013 - Petaluma, California, Verenigde Staten

Met zo'n goede speeltuin moeten we de ochtend wel lang blijven.

De camping is vol....hmmmm. wel wat tips voor andere maar is al 17.30. Eerst maar eten bij de plaatselijke Chinees, dan op weg door de heuvels het binnenland weer in. De eerste leidt ons steeds verder en hoger, en is inmiddels donker. Op een soort c weg, berg op en met kronkels waar Simon Carmiggelt jaloers op zou zijn, weinig huisjes, geen verlichting .....waar gaat dit heen....de hele auto houdt z'n adem in.....wie gaat hier wel s'nachts staan....moet je wel een beetje raar zijn....oei bijna een boom geraakt....een tegenligger op deze eenbaansweg....."ehhhhh josje, zullen we anders maar naar die " ...."JAAA" .....Dat is ook een donkere boscamping maar nog een beetje bewoond en waar volgens de bordjes bij de ingang nog wel plek is (top) maar onduidelijk waar wij met rv (voor de Nono's: recreation vehikel cq campert) mogen staan. Ach we zetten hem gewoon ergens neer, maar ja dan zie je dat als we de dames op bed hebben er net iemand aankomt die een reservering heeft. Dus rustig rijden en zonder wakker maken weer verplaatsen. Rondje camping slaan we over dit keer.
Als het donkere bos langzaam licht wordt zien we beter waar we zijn. Zeer fraaie en dikke bomen, aantal families aan de BBQ voor ontbijt, onze oude plek inderdaad bezet, de man van gisteravond die aangeeft dat hij wel met ons te doen had..... en een ranger aan de deur. Hoe laat we zijn aangekomen, dat de plek bezet is voor Vanaaf en nee we kunnen dus niet betalen want de plek is bezet. We moeten dus weg naar de dayparking waar we een korte hike gaan doen naar de dikste boom van het bos. Rosa is er een beetje bang voor, maar ze moet toch op de foto ermee, kan wel eens de dikste zijn die we tegenkomen. Op de weg uit het park proberen we nogmaals bij de ranger te betalen, maar hij zegt dat we weg moeten....dan niet....doen we wel grote bakkies met grote taartjes in Pescadero hoor hihaho, tophat.

Dan weer naar de state camping in half moon bay, weer vol, is weekend altijd vol....tja moeten we weer in overleg met elkaar wat te doen. Blijven we in de bossen kamperen of gaan we nu al naar San Francisco? Nieuwe motto is: niet terug, altijd vooruit ....San fran it is. Puntje van aandacht..... Bijna geen rv parken/ campings in sf zelf. Het laatste rv park voor San Fran is aan de oceaan maar verder echt te lelijk. Dit moet beter kunnen. Het grote KOA campingboek geeft aan dat er een goede is net in Petaluma ten noorden van sf, edoch dat is hier in Amerika gewoon 40 mile. Toch maar doen, dus midden door de stad, eigenlijk goed te doen, zien we de golden gate bridge al liggen.....supermooi. en we móeten er toch overheen dus pakt josje weer een hoogtepunt mee. Daar kan ze 1,5 uur van genieten want we pakken de vrijdagmiddag spits mee. Edoch Petaluma blijkt een topper. Geen 1, geen 2, geen 3 maar wel 100 kindjes... Vlak voor het weekend veel families en bevriende gezinnen uit sf die nog even indian summer meepakken en tenten maar met name goed gevulde eettafels opzetten. We boeken meteen 3 nachten want dit lijkt ons wel even relaxed. Het hele weekend zijn er activiteiten waarwe natuurlijk aan meedoen: hooiwagen rijden, pompoen schilderen, geiten aaien, springkussen springen. S'avonds wanen josje en ik ons in een resort als we in het stomende verwarmde zwembad liggen. Alleen jammer van de opmerkingen over onze avond pannenkoeken: "mummy, they are eating breakfast for dinner".

Als het dorpje ook nog eens erg prima is weten we het.....mochten we gaan emigreren dan is het hier naartoe.

1. Hans en frieda:
    14 oktober 2013
    En zo komt rob splinter door de winter
    veel plezier nog
    groetjes van een NoNo!!