just cruising

21 oktober 2013 - Pleasanton, California, Verenigde Staten

Deze dag kan de blog in als weinig bijzonders. Na afscheid van de aso's rijden we wat, doen we een bakkie in een speeltuin, rijden we wat, doen we boodschappen (met elin eindelijk in de autokar) als rosa slaapt, rijden we wat en zoeken een camping. Ach de koa in Petaluma is altijd goed en we know what we get dus liggen we alweer snel in het zwembad. Relax is het nieuwe motto. We snappen nu wel waarom we dit zo'n aantrekkelijk dorp vonden: de giergeur vanaf de graslanden is net uit te houden (met dank aan oom Piet is dat een soort homecoming).

Het is mistig en nat in de ochtend, dus voordat de beesten alweer smerig zijn rijden we naar sonoma. We moeten toch nog de treintjes doen voor elin. Dat is een familietopper hoor, met zn allen 20 minuten in de miniatuurtrein die naar miniatuur dorp gaat (en elin meteen de school induikt en vraagt waar de juffies zijn), de draaimolen, de vliegtuigjes etc.
In de middag doen we bakkie en parkje in napa. Als de dames al 15 minuten zoet zijn zonder ons hebben ze meestal iets smerigs gevonden: kit. We laten een gedeelte van de stad rood achter als elin op straat klapt met haar neus. We pakken een natuurcamping. Zat eigenlijk vol met pensionado's die een weekend aan het houtsnijden waren (rondleiding gekregen van wederom alleraardigste amerikaan) maar mochten wel op stukje gras gaan staan voor 25 dollar....en dat is s'avonds met volle maan en prima temperatuur bijna idyllisch te noemen.

We trekken die sfeer in de ochtend door. Ik doe een lange hike trimmend met mooi uitzicht, we doen ontbijt en eigen gemaakte bakkies (recept bij José aan te vragen) buiten in de warme zon en besluiten toch om een camping vlakbij sf te zoeken (lerend vermogen van een erwt). 3 uur later hebben we een paar zeer lelijke gezien en afgewezen, en staan we voor een prima plek die natuurlijk vol is. Aai aai dit kan een lastige dag/avond worden. Wiwh? (wat is wijsheid). Terug? Of door? Toch maar door en weer buiten sf kijken in pleasanton (klinkt toch plezant?) En dat is een goede gok hoor....binnen een uur hebben we de laatste plek op het park, weten we dat er morgen (speciaal voor rosa) een honden show is, en staan we op de pumpkin patch met allerlei leuke attracties! Ik maak vrienden met de eigenaar (ziet meteen dat ik met zo'n atletisch lichaam uit Europa kom, en na het woord amsterdam begint ie meteen z'n redlight district ervaring te delen) en dus mogen de dames voor weinig op de cars glijbanen, de superhoge glijbaan en het klimtoestel. Voor rosa zijn er genoeg honden voor puppy love en ik mag 'on the house' in de hamsterbal hoor. Nog even uit eten daarna (vlakbij is echt uniek voor een rv park) en voor je het weet is de dag geslaagd. Morgen maar weer verder kijken.

En dat is blijf waar je bent en en vroeg eruit en een zondagje typisch amerikaanse gezin's bezigheden bekijken: de race paarden training, concours hippique voor honden (prima kijksport, met name de baasjes in sportoutfit), bakkie in het dorp, behoorlijk professionele zwemwedstrijden voor kinderen, meisjesvoetbal, de playground (elin blijft kindjes vragen of ze met haar willen spelen en vind het gek dat ze niet echt antwoord geven) en avondeten in het park (wij gewoon broccoli, worst en puree uit eigen keuken hoor). Spannend? Ach stukje uitzomeren ook lekker hoor.
S'avonds nog even de woordjes met rosa doornemen....maan, beer, paard komen door!