dag 29 tm 31: terug naar de kust

10 oktober 2013 - Watsonville, California, Verenigde Staten

"wé gaan gewoon terug naar de kust". Warmere nachten, leuke dorpjes op kortere afstanden en als we tijd over hebben kunnen we altijd nog dikke bomen zien ten noorden van San Francisco. Dat is ons nieuwe motto.

Maar éérst een bakkie in bakersfield, echter van een gezellig centrum geen spoor. Dus dan einduelijk maar eens 'n Denny's in, dé ontbijttafel van Amerika. Al gezellig druk, grote borden sandwiches, eieren en vlees. Wij houden het bij onbeperkt pancakes + koffie voor 8 dollar en komen ondanks rosa niet in aanmerking voor het record helaas.

We rijden door naar paso robles, leuk beetje europees wijn dorp waar we de hele middag in het centrum hangen en zelfs aan het shoppen raken voor josje. Omdat de meertjes waar we wílden camperen helemaal droog zijn gevallen blijven we vlakbij het dorp op een camping.

De kust is dan nog maar 20 mile. Een mooie route leidt ons naar cambria. En we boffen, net het jaarlijkse vogelverschrikker evenement! Overal langs de weg bijzondere creaties die zeer in de smaak vallen bij de dames. Beetje bloemencorso idee, deden wij vroeger toch ook best vaak. Elin wil 10 keer op de foto met twee nieuwe pop vriendjes, emilie en kaagje. Langs de kust route komen we veel dieren tegen: de zebra's van hearst castle, de mustang's van de toeristen en de zeeleeuwen. De kust wordt daarna ruig met veel inhammen, mooi maar rustig rijden enn dus tijd voor een camping, er moeten er genoeg zijn volgens het boek. Maar dan...de state campings zitten aan dirt roads, niet iets voor een rv. En dan komen we weer in national park gebied aaii die campings zijn dicht natuurlijk....en als de volgende state camping vol is en het 18.30 en bijna donker is (straatverlichting doen ze niet aan) begint het toch een beetje spannend te worden (mooi!). Moeten we toch gaan wild camperen side of the road, oceanview, eindelijk. Edoch josje neemt liever een lodge ......zitten allemaal vol. Volgende 2 campings ook, maar in big sur nog een plek voor ons....snel koken en zo liggen de dames toch nog om 20.00 in bed.

Voor het eerst geen zon in de ochtend, beetje regen. We rijden kort naar het mondaine carmel, bezoeken de missiepost van de oude Spanjaarden (niets gesloopt), en dan door naar monterey. Veel te beleven, de visserswerf met zeeleeuwen, de canery bay van John steinbeck en een kletsje met de mormonen. Laat ik dáár nu net een boek over aan het lezen zijn, en Elin houdt ook veel van baby Jezus....dus we houden ze even op de straat. Ook heel wat zwervers waar Elin graag naast gaat zitten. Zij hebben liever bier hoor....

De camping is een topper. Een springkussen, mega glijbanen en veel kinderen. Elin is de schaduw van een oudere jongen, en doet de stoere dingen na. Jammer dat hij haar niet begrijpt, want ze kletst lekker met hem.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjo:
    10 oktober 2013
    Klinkt weer fantastisch zeg....wat een avontuur....tja niet te vergelijken met onze trip naar t land van bartje in de herfstvakantie maar daar schijnt ook heel wat te beleven te zijn....geniet van de kust en we vragen ons af wanneer de film/foto avond gepland staat? Liefs vanuit Castricum en zuper bedankt voor de kaart voor de kids!
  2. Gaatha:
    11 oktober 2013
    Hoi allemaal,
    Rob ik "geniet"erg van je reisverhalen,en uit de verslagen merk ik dat jullie ook genieten .Nog heel veel plezier !!(Aunt) Gaatha
  3. Hans en frieda:
    11 oktober 2013
    Oké terug naar de kust. Heel mooi dus. Beetje Afrikaans??
    What the f.... is rv?????!!!
    Veel plezier nog daar.
  4. Corry J:
    13 oktober 2013
    Wat een mooie tocht maken jullie. Misschien weet je 't nog niet, maar de Grand Canyon is weer open.... Het lijkt nog wel druk daar met toeristen (campings vol). Alles weer goed met de mond(en) na bezoek aan de tandarts? Op familiedag spraken we natuurlijk over jullie. Geniet nog even van het vrije leven.