san fran en terug naar de kust 2

18 oktober 2013 - Petaluma, California, Verenigde Staten

Na een bijkom weekendje weer aangesterkt voor een dagje San fran. Even de files afwachten, dan naar het rv park vlakbij ferry, ontdekken dat die pas over 2 uur gaat, met de bus de stad in, nogmaals over de golden gate bridge en daarna wandeld verder. In Fishermans warf waren de dames een attractie. Elin maakte van stoelen die op straat stonden met een bord erbij 'kids need encouragement, every day' een treintje. En rosa pakte de stoelen weer uit de rij....soort slapstick avant la lettre. Werden veel foto's van gemaakt waarvan wij weer een foto maakten. Met de fastferry terug (elin heeft liever een zachtere boot volgende keer) en zien zo de stad vanaf het water.

Dinsdag maken we er een 'iets minder lopen dagje' van. Eerste stop is het mooie wijndorp sonoma, eerste bakkie bij de koffie drive thru...toch wat krap onze afmeting wagen dus maar even manueel gehaald. Na de dagelijkse speeltuin ontdekken we dat het treintjes pretpark alleen op vr/za/zo open is...ach gaan we toch naar Armstrong redwood park. Nu we de dikste bomen in het noorden niet gaan doen hier nog de langste boom (één voetbalveld lang) zien. En dan lekker vroeg naar de camping..... dachten we. Maar de camping meneer die net nieuw is weet ons een uur bezig te houden: uitleg over het terrein en alle mooie dingen, een gastronde "neem rustig een half uur hoor, zie ik jullie daarna weer" om een mooie plek uit te kiezen, daarna het papierwerk (hij weet inmiddels alles van ons), betalen zonder wisselgeld.....josje kon niet meer kijken want lachen voor zwangeren is tijdens bekkenbodemspieren ontwikkeling niet aanbevolen. Vanwege het intermezzo koken we vandaag maar eens wat simpeler (op dat vlak zullen we niet door de inburgeringcursus komen) en trekken we de blikjes en opwarm worsten uit de koelkast. Ach, feels like home.

We hebben wat zware nachten gehad (met 4 in zo'n kleine ruimte is er altijd wel iets + de kou is terug) en iedereen is vandaag moe. We rijden terug naar de kust want is overdag wel warm, boeken een camping, maken kennis met de buren (tikkie asso, maar zeer vriendelijk en van Nederlandse oorsprong) en gaan naar het strand. We hebben inmiddels een aardige verzaming gevonden/gekregen speelgoed, echter zitten sil en beppie strandjutter alweer snel bij de familie ernaast aan de spullen. No problem! Je kunt veel van die yankees zeggen maar dat ze niet aardig zijn is lastig. Dat blijkt ook s'avonds als de asso's ons zien koukleumen en bij het vuur uitnodigen. Biertje erbij, stukje krab delen, beetje kletsen over hier en daar. Blijkt wel uit dat wij het vwt vakanties, ziekenzorg etc toch wel wat beter voor elkaar hebben. De krabresten lokken stinkdieren en wasberen naar ons toe (geen schade opgelopen hoor). Gezelligheid kent geen tijd, maar bij josje wel, dus duiken we (ik moet natuurlijk mee om als kachel te dienen) toch nog op recordniveau van 23.00 het hoogslapertje in.

1. Gaatha:
    18 oktober 2013
    Rob,
    Je had aan het Haarlems dagblad moeten vragen of je n reisverslag voor de krant mocht schrijven .Volgens mij hadden de mensen die het blad lezen zeer genoten van je verhalen. (Of is het meer iets voor het Haarlemse Suffertje).
    Nog even he dan komen jullie weer thuis en wordt het afkicken na 6 weken Amerika. Gr.Gaatha